Çağdaş Öncü Okulları Logosu
  • Veli Bilgilendirme Sistemi

    Veli BilgilendirmeSistemi

  • Çağdaş Öncü Okulları Telefon

    Telefon0224 232 34 00

Oyun Tabanlı Eğitim Uygulamalarımız - 1

*Oyun Tabanlı Uygulamaları okulumuzda ders içi ve ders dışı süreçler olmak üzere iki alanda uygulamaktayız.

Ders içi süreçlerde; bilişsel hedefli oyunlar, odaklanma egzersizleri, takım oyunları gibi uygulamalar yer almakta.

Ders dışı süreçlerde; geziler, tema hedefli projeler, kulüp projeleri, sanata extra etkinlikleri ve teneffüs uygulamaları bulunmakta.

*Ağustos ayı öğretmen zümre döneminde ortaokul öğretmenlerimiz, Eylül ayı ilk haftasında da ilkokul öğretmenlerimizle, oyun tabanlı eğitim uygulamalarının okulumuzda nasıl uygulandığını bir atölye çalışmasında deneyimledik.

*İlk oyun tabanlı proje uygulamamızı da birinci sınıfa başlayan öğrencilerimizle gerçekleştirdik.

Proje özeti: Öğrencilerimizin okulumuzla ilk temas ettiği an tiyatro oyunumuzla başladık. Oyunumuzun hikayesi; Bay Çifo okula başlayan dört kuş arkadaşı için sürpriz yumurtalar hazırlar. Her güzel günün ardından bir yumurtayı yuvalarına bırakır. Ve üç yumurta tamamlandığında yumurtaların açılabileceğini söyler.

Resim öğretmenlerimiz tiyatro oyununda sunduğumuz kuşların oyununu çocukların da oynayabilmesi için, öğrencilerimize kuş kanatları boyama-kesme-yapıştırma etkinliği yaptı.

Sınıf öğretmenlerimizi ve velilerimizi oryantasyon motivasyonu ve objeleri konusunda bilgilendirdik.

Uygulamamızın ölçme-değerlendirmesini de velilerimiz üzerinden gerçekleştirdik.

Sonuç:

“Öğrencimizin okulumuza geldiği ilk an ile okulumuzun başladığı 18 Eylül tarihleri arasında oryantasyon uygulamamız sayesinde olumlu bir motivasyon sağlayabildik mi?

Ankete yanıt veren 21 katılımcıdan %100 olumlu yanıt alınmıştır.

“Oryantasyon sürecimizde öğrencimizin okulumuz ile ilgili yaşadığı olumlu deneyimler neler olmuştur?” sorusuna verilen yanıtlardan bir kısmı şöyledir.

-Okulu ilk andan itibaren çok sevdi.

-Çok güzel bir oryantasyon yaşadık. Merak içerisinde ertesi günü bekledi.

-Tiyatro ile başlayan, beklentimizi de aşan mükemmellikle çocuğun hevesini arttıran, adaptasyonu keyifle pekiştiren …

-Gayet eğlenceli ve keyifliydi. Okulla ilgili gerginliği ortadan kalktı.

“Oryantasyon sürecimizde öğrencimizin okulumuz ile ilgili yaşadığı olumsuz deneyimler neler olmuştur?”

Bu soruyu yanıtlayan 19 velimizden herhangi bir olumsuzluk yaşandığına dair bildirim olmamıştır.

*Eylül ayında başlayacağımız Oyun Tabanlı Uygulamalarımız:

-Ortaokul yedinci sınıflarımızda Fen Bilgisi öğretmenlerimiz Banu Bozkurt, Figen Say ve drama eğitmenimiz Esra Güneş ortak çalışmasıyla, ünite girişlerinde masalın büyülü dünyası ile başlangıç.

-Ortaokul beşinci sınıf öğrencilerimizle; Çekül Vakfı’nın “Evini Arayan Ardıç Tohumu” isimli kitabının disiplinler arası bir yaklaşımla yaratıcı okuma süreci.

Proje yürütücüleri; Türkçe öğretmenlerimiz Ayşen Beypars, Ömür Murathan Akca ve Oyunla Gelişim Eğitmeni Nedim Buğral.

-Birinci sınıf öğrencilerimiz ve aileleri ile paylaşma deneyimini geliştiren oyunlardan bir seçki ile “Günlük Materyallerle Oyun Kurma” atölyesi. Proje okulumuz drama/tiyatro eğitmenleri ile uygulanacak.

-İkinci sınıf öğrencilerimiz ve aileleri ile sorumluluk bilinçlerini pekiştirecek bir “30 Görev Sorumluluk Kumbaramda” projesi. Proje okulumuz görsel sanatlar eğitmenleri ile uygulanacak.

Nedim BUĞRAL

Çağdaş Öncü Okulları Projeler Yönetmeni

  • Paylaş